На головну  Карта сайту           Війти   

Конотопський інформаційно-історичний портал
 
Головна → Історія → Конотопський трамвай
Конотопський трамвай

Конотоп став одним з останніх міст нашої країни, де було збудовано трамвай. Цілком можливо, що якби не ініціативність місцевого населення, місто залишилося б без трамваю. Не чекаючи на затвердження проектної документації, практично за один сезон проклали колію від вокзалу до заводу "Червоний металіст". 24 квітня 1949 року близько 3000 осіб вийшло на перші роботи, а 21 грудня о 5:00 рух трамваїв було відкрито.

Досить швидкий пуск трамваю пояснюється тим, що у місті є багато фахівців-колійників. Це вже пізніше Міністерство комунального господарства констатувало, що "...у результаті без проектного будівництва, дозволеного Виконкомом міськради, побудовані методом народного будівництва трамвайні колії у Конотопі мають суттєві відхилення від «Правил технической эксплоатации трамвая» та не пов'язані з генеральною схемою планування Конотопу, розробленою Діпроградом, шпали укладені не просоченими і навіть неокоріненими; у коліях укладені рейки-коротиші різних типів без перехідних накладок, колії забаластовані котельним шлаком; відсутні елементарні умови огляду та ремонту вагонів. Складання проектно-кошторисної документації по Конотопському трамваю неприпустимо затягнулось і не було завершено у терміни, встановлені постановою." (наказ № 263 від 08.06.50).

Надалі відбувався розвиток, причому лінії будувалися одноколійними з роз'їздами, окрім лінії до заводу „Мотордеталь" (двоколійна від початку). Уже в 1980-і побудували другу колію по проспекту Миру, а останньою стала дільниця маршруту № 2 по вул. Дружби — Піонерській — Сарнавській. У Конотопі, як і у Києві, тривалий час експлуатувалися двоконтролерні вагони (переважно уживані київські — спочатку 2-вісні, а згодом КТВ-57). Лише на маршруті № 3 (Центр — селище ВРЗ) технічно було неможливо побудувати петлю в районі кінцевої зупинки у центрі (Колієпровід — саме так називають залізничний віадук у Конотопі), тому з 1986 року цей маршрут подовжили до Деповської вул., а тупик розібрали орієнтовно 2004 року. Через це у місті є одноколійна дільниця, де сходяться усі три маршрути (ширина дороги не дозволяє збудувати там другу колію), а відтак єдину зупинку від колієпроводу до вокзалу буває швидше пройти пішки, ніж чекати зустрічного трамваю на роз'їзді.

У кращі часи на маршруті № 2 працювали двовагонні поїзди КТМ-5, а загальний випуск на всі маршрути становив близько 40 одиниць. Ось уже протягом кількох років випуск залишається стабільним (щоправда, ще 2003 року на маршрут № 3 вдень виходив другий вагон) — 10 одиниць. Візуально конотопські вагони виглядають чи не найкраще з-поміж малих міст ("конкуренцію" може скласти хіба що Єнакієве), а неповторні сільські пейзажі з трамваями приваблюють любителів електротранспорту.

Окрім проспекту Миру, трамвай не проходить головними вулицями міста, внаслідок чого конкуренція з приватними автобусами є не такою болючою, як у багатьох інших містах. Цікавою є Успенсько-Троїцька вул. — трамваї маршруту № 2 по ній ідуть двічі (на початковій та кінцевій частині вулиці). Лише маршрут № 1 проходить чітко з заходу на північний схід, а маршрут № 3 взагалі має форму літери "U".


Погода Конотопі



Facebook YouTube Погода в Конотопі • Пошук по сайту • Оновлення



© 2011 Конотоп від сивої давнини до сьогодення.